THẦY CÔ THCS TÂN LÂN ƠI

ĐỂ TRANG WEB ĐI VÀO HOẠT ĐỘNG CÓ CHIỀU SÂU CẢ VỀ SỐ LƯỢNG CŨNG NHƯ CHẤT LƯỢNG. VỚI TINH THẦN "NHIỀU TAY VỖ NÊN KÊU" BAN QUẢN TRỊ RẤT MONG ĐƯỢC SỰ ỦNG HỘ CỦA TẤT CẢ QUÝ THẦY CÔ TRƯỜNG THCS TÂN LÂN, HÃY CÙNG HỢP TÁC VIẾT BÀI - ĐƯA BÀI LÊN NHÉ!

Tài nguyên dạy học

Hỗ trợ trực tuyến

  • (Nhâm Giang Hậu)
  • (AK)

Điều tra ý kiến

Bạn thấy trang này như thế nào?
Đẹp
Đơn điệu
Bình thường
Ý kiến khác

Thống kê

  • truy cập   (chi tiết)
    trong hôm nay
  • lượt xem
    trong hôm nay
  • thành viên
  • Ảnh ngẫu nhiên

    CUUNON_CHUC_TET.swf Giang_sinh1.swf Happy_new_year1.swf Sinh_nhat_ak1.swf Nhung_canh_chim_tro_ve.swf TonSuTrongDao1.swf Vi_deo_nghe_duc_dong_Ngu_Xa2.flv Giai_thuong_cua_Co.swf BICH_THUAN.swf Clock_CHAOMUNG_2011_3.swf Saonhonhung1.swf MUNG_RA_MAT_BLOG_TRUONG1.swf Digital_composite_spring_1019.jpg Digital_composite_spring_1003.jpg Digital_composite_spring_1018.jpg Bang_mau.jpg

    Thành viên trực tuyến

    0 khách và 0 thành viên

    Sắp xếp dữ liệu

    Chào mừng quý vị đến với website của Trường THCS Tân Lân - Cần Đước - Long An

    Quý vị chưa đăng nhập hoặc chưa đăng ký làm thành viên, vì vậy chưa thể tải được các tài liệu của Thư viện về máy tính của mình.
    Nếu chưa đăng ký, hãy nhấn vào chữ ĐK thành viên ở phía bên trái, hoặc xem phim hướng dẫn tại đây
    Nếu đã đăng ký rồi, quý vị có thể đăng nhập ở ngay phía bên trái.

    English 6 (week 1- 2)

    Nhấn vào đây để tải về
    Hiển thị toàn màn hình
    Báo tài liệu có sai sót
    Nhắn tin cho tác giả
    (Tài liệu chưa được thẩm định)
    Nguồn:
    Người gửi: Lê Kim Hạnh
    Ngày gửi: 19h:29' 24-02-2013
    Dung lượng: 27.1 KB
    Số lượt tải: 3
    Số lượt thích: 0 người
    Pre :
    Week :
    Period :1
    Date:

    I. Objectives:
    - T helps Ss get acquainted with the subject and the ways to study it effectively .
    - After the lesson, Ss will be able to know about the lesson clearly and have inspiration to study it.
    II.Preparation:
    - Text book,chalk, exbook…..
    III. Procedure:
    Class organization.
    Absent …………
    - T checks the preparation of Ss
    Content
    Warm- up:
    - Chat with Ss about some funny stories in studying this subject.
    Presentation:
    ( Getting acquanted with the subject.
    - It’s a difficult but interesting subject with 16 Units, each unit can be devided into 6 lessons.
    - Each term contains 8 Units.
    - Whole school year has 111 periods in which : the first term has 57 periods and the other has 54.
    - Ss has 9 periods for Revision and Testing.
    ( Guides to study effectively:
    - T presents the way to study effectively and gives some techniques:
    + Practice regularly.
    + Pay much attention to the lesson during the time in the class.
    + Do exercises right after studying inthe class and listening to the T carefully.
    + Spend much time to practice at home and in the classroom with their classmates.
    + Be much self-confident in all studying activities.
    Production:
    - Remind Ss the key points
    Homework and Preparation:
    -Prepare the new lesson ( unit 1: a 1,2,3,4)


    Pre :
    Week :
    Period : 2
    Date:




    I. Objetives: - By the end of the lesson, students will be able to:
    - Greet and acquainted with one another
    - Introduce their name
    - Count from oh to five.
    II. Preparation:
    1.Teacher:
    a. Language contents:
    Grammar : - My name is..........
    - I am....................
    Vocabulary: hi, hello, is, am, name, I am = I’m
    b.Techniques: dialogue build, pair work, group work, substitution
    c.Teaching aids: book, flash card, chart...
    2.Students:hand out, writing,reading.
    III. Procedures:
    + Organization: Greeting and checking class attendance.
    6 :
    + Checking previous lesson: during the period.

    Contents
    Warm up : 5 ms
    - T: What do you say when you meet your friends or other people?
    - Ss: (chào bạn, em chào cô...)
    Presentation: 10ms
    Pre-teach:
    -T : introduces vocabulary.
    + Vocabulary :
    - hi: (trans) : xin chào
    - hello: (trans) : xin chào
    - is/ am (v), (exp. ) : thì, là
    - name (n) : tên
    -I am = I’m : tôi là
    + Note :
    “ Hi” & “Hello” is used to greet in friendly manner between friends, relatives.
    + Check Vo : Slap the board.
    -T: reads word by word
    - Ss:- listen & repeat - read in chorus - read individual - copy down
    + Dialogue build:
    -T gives modal dialogues. Then T reads Ss repeat.
    -Ss role play reading the dialogues
    * Dialogue :
    Ex1: Hoa: Hi, I am Hoa.
    Nga: Hi, I am Nga.
    Ex2: Hung: Hello, My name is Hung.
    Nam: Hello, My name is Nam.

    -Ask Ss to observe the dialogues above then give structures ( 2 ways to introduce one’s name).
    + Structures:
    I am.... = I’m + tên.
    My name is....= My name’s + tên.
    Practice : 19ms
    * A 4 : Practice with a group.
    - Have Ss practice introducing their real name.
    Ex : a. I’m ( Ba )
    b. My name’s (Ba).
    - Ask Ss to look at a hand of the teacher. Then T counts the fingers on the hand.
    * Numbers:
    -oh : 0 -three:3
    -one: 1 -four: 4
    -two: 2 -five: 5
    - Ss listen and guess the meaning of the numbers while repeating.
    -T guides Ss to play the game. (Slap the board.)









    Production :8ms
     
    Gửi ý kiến

    ↓ CHÚ Ý: Bài giảng này được nén lại dưới dạng ZIP và có thể chứa nhiều file. Hệ thống chỉ hiển thị 1 file trong số đó, đề nghị các thầy cô KIỂM TRA KỸ TRƯỚC KHI NHẬN XÉT  ↓